פתיחת מכסה ביוב

הפתח אל המערכת התת קרקעית

מערכת הביוב היא אחת המערכות החשובות ביותר ומה שמדהים בה היא שרוב נסתרת מאיתנו. מלבד כמה בביוב שאנו יכולים לראות במקומות רבים ברחובות, אנו לא יודעים עליה הרבה ומעולם לא ראינו כיצד היא נראית מבפנים, אלא אם אתם מתעסקים בתחום. עם זאת, הגישה אליה דרך פתח הביוב פשוטה מאוד לבעלי מקצוע ולעתים אין ברירה אלא להיכנס אליה פיזית. הכניסה אליה אינה פשוטה ולעתים יכולה להיות מסוכנת, אך חשוב יותר להבין מתי היא נדרשת.

מתי נצטרך לפתוח את המכסה?

  • פתיחת המכסה צריכה להתבצע כדי לבצע עבודות ביוב מסוימות. כאשר ישנה בעיה במערכת הביוב אין מנוס מפתיחה של המכסה הרי גם הציוד הכי מתקדם שיש לא יוכל לחדור אל המערכת בלי גישה מתאימה. אמנם כיום יש מצלמות תרמיות שיכולות לזהות סתימות אפילו במערכת הביוב בעומק לא מבוטל, וכמובן שיש מצלמות אוטונומיות כמו מצלמות רובוטיות, אך הטיפול חייב להתחיל בגישה למערכת דרך פתח הביוב.
  • איזה טיפולים דורשים מכסה ביוב פתוח? כמעט כולם. אם צריך לבצע שאיבה אז צינור הביובית צריך להיכנס אל המערכת דרך אותו פתח. אם יש צורך לבצע שטיפת קווים בלחץ מים גבוה, גם יש צורך במכסה פתוח ולבצע את הזרמת המים. גם כדי לצלם את צנרת הביוב אפילו בלי טיפול יש צורך לפתוח את מכסה הביוב.

מי יכול לפתוח את מכסה הביוב?

הפעולה יכולה להתבצע על ידי כל אחד שיש לו את הכלים המתאימים, אך ראוי שיבצעו אותה רק בעלי מקצוע מתאימים. בפועל זה מה שקורה, אדם רגיל כנראה לא יצליח לעשות זאת. צוות ביובית או אינסטלטור שמתמחה בבעיות בביוב יידעו כיצד לפתוח כל מכסה ביוב כאשר רובם יהיו דומים זה לזה במנגנון הנעילה. הפתיחה לא יכולה להתבצע ללא כללי זהירות הרי מדובר בפתח עמוק מאוד שמגיע לעומק ש לכמה מטרים. הוא מסוכן מאוד גם לרכבים וגם להולכי רגל. 

כיצד מתבצעת פתיחת מכסה ביוב?

הפתיחה מתבצעת על ידי מוט מיוחד. המוט מתחבר אל הפתח הייעודי לו וכך ניתן לסובב את המכסה עד שהוא נפתח לחלוטין. כמובן שהמכסה לא קל ויש לקחת את זה בחשבון, אך אין דאגה, המכסה לא יכול לצנוח אל הביוב כי הוא בנוי מוברג אליו עד נקודה מסוימת בה הוא שקוע מעט מעל המדרכה או מעל הכביש, תלוי היכן הוא נמצא. הפתיחה מתבצעת לרוב תוך דקה אחת בלבד והיא החלק הראשוני והפשוט ביותר בתהליך הטיפול כולו.

אלו סכנות יש בפתיחת מכסה ביוב?

פתיחת מכסה ביוב היא משימה פשוטה במיוחד אך חשוב לזכור כי יש בה סכנות רבות. ראשית, יש לזכור כי מדובר בבור פתוח ולכן יש לסמן את המקום בעזרת קונוס או בעזרת סרטים בולטים. חשוב גם להיות עם העובד שיורד למטה בקשר כל הזמן למקרה שתהיה תקלה כלשהי. התקשורת הזו חשובה גם כדי שלא יבצעו כל פעולה לפני שהוא יאשר אותה.

השאירו פרטים
ונחזור אליכם בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *